View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 46
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Wed Dec 05, 2012 9:17 pm Post subject: èišæenje dijelova pomoæu sode bikarbone |
|
|
odmah da napomenem,ova zbilja kvalitetna i korisna tema skinuta je sa "forum MKS" .Tekst je malo prilagoðen (ali orginalni pisac teksta se nema razloga ljutiti jer je tekst prenesen u dobroj namjeri /kao što je i on sam preveo jedan moj èlanak/radi oèuvanja naših vozila i produžavanja životnog vijeka orginalnih dijelova)
Jeftin i brz naèin èišæenja i obnove karburatora i motora pomoæu sode bikarbone
Èišæenje i obnova karburatora danas može biti težak posao. Stvarno dobra sredstva za èišæenje koja su se mogla nabaviti više nisu dostupna jer ih sada smatraju "stvarima štetnim za okolinu" i njihova upotreba je zabranjena. Klasièno pjeskarenje može oštetiti i potpuno uništiti skupe karburatore. Rješenje je da se umijesto pjeska koristi soda bikarbona kao materijal za pjeskarenje. Da, obièna soda bikarbona! Da li morate posjedovati stroj za pjeskarenje visokog pritiska s kojim bi onda tako oèistili karburatore? Odgovor je ne. Ispod je popis stavki koji treba imati uz zraèni kompresor kao izvor visokog pritiska:
1. zraèni pištolj - nastavak na crijevo kompresora
2. gumeno crijevo
3. jedan štapiæ od drveta, metala ili žica
4. malo izolir trake
5. oštar nož ili skalpel
Poènite tako da izrežete gumeno crijevo na dužinu od cca 60 cm. Na jednoj strani tog crijeva izmjerite oko 5 cm (2") i oznaèite taj dio.
Onda uzmete nož ili skalpel i napravite mali rez ali samo s jedne strane. Rez mora biti velik samo toliko da vrh zraènog pištolja uðe u crijevo. Zaljepite sa izolir trakom zraèni pištolj i crijevo na mjestu gde pištolj ulazi u crijevo
Ovakvo pozicioniranje zraènog pištolja omoguæit æe da soda bude povuèena iz kutije i izmješana sa komprimiranim zrakom kompresora.
Drugi kraj crijeva treba odsjeæi pod kutom od 45° i prièvrstiti uz metalni štapiæ kao na slici. To æe omoguæiti nesmetani prolaz sode kroz cijev.
Sada imate ultra-nisko tehnološki raspršivaè sode spreman za èišæenje!
Upozorenje:
Èišæenje bi trebalo obavljati samo na otvorenom i provjetrenom prostoru, npr. dvorištu ili terasi. Odgovarajuæu zaštitnu opremu kao naolare i masku za lice takoðer treba upotrebljavati. Soda bikarbona nije otrovna ali može biti iritantna za dišni sustav ako se udiše.
Prilagodite pritisak kompresora na 80-90 psi (5,5 - 6 bar) i držite pištolj na otprilike 15 cm od karburatora koji èistite.
Soda bikarbona je mekan materijal koji neæe oštetiti karburatore nakon tretiranja sodom. Odstrani æe sve organske i anorganske tvari kao i oksidaciju aluminija s vaših karburatora ili motora. Koroziju èeliènih dijelova neæe ukloniti. Možete slobodno tretirati sodom na sve dijelove karburatora jer se soda poslije otapa s vodom.
Nakon što ste tretirali karburatore sa sodom jednostavno ih isperete pod vodom. Soda æe se otopiti u vodi i neæe ostaviti nikakve tragove i vaši karburatori su spremni za ponovnu ugradnju.
i kao što je Gregor TM poslije nadodao:
.
...odlièan i veoma koristan sajvet!!!
jedino kod SU karburatora savjetujem da ga prethodno rastavite..... jer sam veè dobivao karburatore pjeskarene sa sodom. izvana su bili zaista predivni... ali kad sam ih rastavljao dijelove koje sam izvlaèio dobili su ogrebotine. sitna soda se nevjerovatno uvuèe u sve moguèe i nemoguèe šupljine. èak i kad odšarafite plovak na karburatoru.... soda ulazi u navoje šarafa.... a to ako nebi vidio nebi ni vjerovao.
nadam se da èe se vidjeti na slikama."
orginal teksta možete vidjeti na forumu MKSa,u temi-Mini radionica. _________________ trt mrt smrt |
|
Back to top |
|
|
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 46
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Wed Dec 05, 2012 9:57 pm Post subject: |
|
|
evo i Gregorov karb nakon tretmana...
_________________ trt mrt smrt |
|
Back to top |
|
|
gregor.tm Mini Owner
Joined: 08 Jun 2007 Age: 51
Mini: MK1 traveller 66, mini turbo, ženin mini ;-), Elf, Spity,... Posts: 998 Location: Maribor SLO
|
Posted: Thu Dec 06, 2012 11:39 am Post subject: |
|
|
evo još malo svog iskustva u slikama:
kad otvoriš karburator ima sode svugde:
ostavljene ogrebotine kod rastavljanja:
tako, da je moj savet.... rastavite karburator nakon svake obrade, oèistite i pregledajte i sastavite:
osobno sam pokušavao sve moguèe sprejeve za èišèenje karburatora itd.... razne kiseline ali bez uspeha. ove godine mi je pukao film... i kupio sam pravu teènost. na žalost kantica toga košta oko 60€ po prijateljskoj ceni :0_0:
ostavim preko noèi i sledeèi dan operem zubnom èetkicom. postane kao nov.... jedino što aluminij nije tako fino svetao kao kod peskarenja nego je malo tamniji.
i još detalj konaène obrade..... naravno na motoru:
PS: slika motora je baš za Issigonisa: Inno 850 sa tvornièkom cooper bregastom i glavom. _________________ www.miniforum.si |
|
Back to top |
|
|
jiuer7845
Joined: 12 May 2022
Posts: 91
|
|
Back to top |
|
|
|