View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 45
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Fri Sep 23, 2011 10:26 pm Post subject: Mini 1000 IMV SDL |
|
|
Kad god neko pogleda Minića najčešći komentar je nekaj u stilu-"joj kad sam ja imal Minića,kupil sam ga u IMV-u,tam sedamdeset prve,druge...bla,bla,bla". Osobno sam to čul od valjda sto ljudi. I još tak Lilihip,Brutalac,Kinf...i premašili smo brojku od ukupno sklepanih Minića u IMV-u!!!I svi su imali -crvenog! E sad kad pričam sa svojim ocem ili Fakinovim (koji je i radil u ovlaštenom servisu i održaval i našeg Minića) shvatim da je minić bil rijetka zvijer. Gospodin Despot (stariji) je imal bijelog,a u Zagrebu je bil još jedan bijeli,ali Clubman. I to je to.Znalo se točno ko ima Minića i onda kad se podvuče,svatiš da 90% tih koji su "imali" Miniće,tam sdeamdesetprve-druge i to crveni-muljaju. Zakaj sad takav uvod. Iz razloga da se malo i to rasčisti jer o povijesti minića slaganih na području bivše juge nezna se baš puno,a i nema podataka. Međutim zna se da ih je složeno ( u IMV-u) nekaj malo manje od 1000 komada...I kad se tome pridoda velićina tržišta onda tek čovijek može dobiti viziju kako je to bil rijedak auto i zakaj na starim fotkama na 10 fićeka ,4 bube,5-6 nekih "grobova neznamkoje proizvodnje" eventualno dođe jedan Minić,najčešće sramežljivo stisnut u neki kut...
Od 1964. godine beogradska firma "Interpromet" prodavala je za devize Miniće kao i druga vozila BMH. Slovenska firma IMV iz Novog Mesta već početkom 1967 preuzela je zastupništvo Austin/Morris-ovih vozila.Od rujna 1969 tamo se slagal i model 1300 u Completely Knock Down (CKD) aranžmanu (inače nebitno,spominjem ga samo jer su kasnije mnogi donirali svoje agregate našim Minićima!).Od rujna 1970te počinje i "slaganje" Minića i to po Minimaly Knock Down (MKD) sistemu kaj je u praksi znaćilo da su na gotov auto montirani farovi,žmigavci,akumulator i kotači ili samo nekaj od toga i to kako bi se mogel auto prodavat pod "domače" vozilo. Rok isporuke bil je "samo" 45 dana,a cijena je bila 1870 usd. Već 1971. godine negdije polovicom gasi se i onako mala "proizvodnja" Minića (svega 5 komada dnevno),a cijena je tada bila (zahvaljujuči sklapanju mogao se pred kraj kupiti za dinare) oko 26 000 dinara.
Kao i svi eksport modeli ,Minić za ovo tržište dolazil je sa nekim sitnim modifikacijama.U ovom slučaju bili su to kao i za Austrijsko,Kanadsko itd tržište oni veliki prednji žmigavci koji su imali prihvat u kučište na dva šarafa. više manje to je bilo to...
E da,najzanimljivije-mogel se je kupiti u samo tri boje:crvena,bijela i oker... _________________ trt mrt smrt |
|
Back to top |
|
|
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 45
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Fri Sep 23, 2011 10:49 pm Post subject: |
|
|
evo par slika za usporedbu (buduči da IMVovih ima još nekaj kod nas,a ja svoje nisam nikad tak precizno slikal posudil budem koju od Kinfa i Ante & Nike)
"normalni" minić...
Eksport model...
i eksport model (u ovom slučaju IMV)
_________________ trt mrt smrt |
|
Back to top |
|
|
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 45
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Fri Sep 23, 2011 11:00 pm Post subject: |
|
|
detalj-na pločici sa prekidačima rani su IMV modeli imali rupu koja je bila "poštopana" sa nekakvim bezfunkcionalnim prekidačem,a to je ostavština od jako ranih modela koji su još imali bravicu za paljenje na sredini. zatim je na to mijesto uglavljena pumpica za špricalice na šoferšajbi da bi na kraju bila popunjena kao ova na slici.
Svi IMV minići imali su oznaku SDL (kako mi je na jednom koji je još imal Yu papire kad sam ga kupil bilo objašnjeno u tadašnjoj nekakvoj "saobraćajnoj" -Salon delux model). u praksi je to znacilo da ste dobili najnormalniju hiljadarku koja je imala u 99% slucajeva tamno plavi skaj na sicevima i oplatama (jako rijetko crveni),podešavajuči naslon i samo jedan štitnik od sunca (normalno na vozackoj strani),karirane presvlake samo u pojedinim primjercima(iznad normalnih skaj siceva) i gumeni tepih...
zanimljivo je i da je na nekim modelima kilometar sat bil ispisan veliko u miljama,a u malom krugu u kilometrima,međutim dosta rijetko...
a kak sve sa minićima ima neku zapetljanciju tak je nakon raskola IMV-a i BL-a i nakon ponovnog preuzimanja beogradske firme sa početka priće uvoza minića,nevjerovatna količina novih dijelova završila na smeću.jednostavno su sve hitili (naime svi koji su ikad išli u Novo Mesto vezano za miniće sjećaju se toga),a ak me sječanje ne vara i naš Mini-guru Gregor je jednom davno u razgovoru samnom dotaknul tu temu. _________________ trt mrt smrt
Last edited by issigonis on Fri Sep 23, 2011 11:48 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 45
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Fri Sep 23, 2011 11:42 pm Post subject: |
|
|
boje su bile otprilike ovakve...
crveni
oker
bijeli
_________________ trt mrt smrt |
|
Back to top |
|
|
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 45
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Sat Sep 24, 2011 9:34 am Post subject: |
|
|
brojke kažu ovak:400 metara bez zaleta za 22,4 sec sa najvećom brzinom od 96 km/h u zadnjih 5 metara.na 1000 metara mjerenja su pokazala 41,7 sec i 111 km/h.
ubrzanje 0-40 je 3.9 sec, 0-60 za 8, 0-80 za 13,1, 0-100 za 25.3 i 0-120 za 44.8 sec.
sa zaletom od 40 km/h u 4. brzini kilometar je pređen za 42.1 sec sa izlaznom brzinom od 109 km/h.
e sad da riješimo enigmu i laganje bar za Mini 1000.POTROŠNJA auta koji je pod kotacima imal 2976 km te davne 1971. godine iznosila je 6.7 litara supera na 100 km vožnjom najvećom brzinom sa polovićnim gasom,a največa 9.4 litre supera (dakle 98 oktana) na 100 kilometara vožnje največom brzinom i pod punim gasom,te na autocesti 7.9 litara na 100 kilometara kod 100 km/h. _________________ trt mrt smrt |
|
Back to top |
|
|
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 45
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Sat Sep 24, 2011 9:42 am Post subject: |
|
|
Potrošnja po gradu iznosila je 8.9 litara najmanja dok je najveca gradske vožnje bila 10 litara.
prosijek na testu bio je 7.8 litara na 100 km.
POTROŠNJA ULJA PRIBLIŽNO 1 LITRA NA 3000 KILOMETARA
laganje ure na 40 km je 1 km/h odnosno stvarna brzina je 39, na pokazanih 60 stvarna je 58,na 80 je stvarnih 79,na 100 jurite u stvari 98 a na 120 idete 119 km/h tako da je to dosta precizno.
čelične felge imale su gume bez šlaufa i to u dimenziji 5.20x10,akumulator 12V-34 Ampera,dinamo 264 Vata brisači 1 brzinu sa 48 zamaha u jednoj minuti. _________________ trt mrt smrt |
|
Back to top |
|
|
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 45
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Sat Sep 24, 2011 12:01 pm Post subject: |
|
|
DxVxŠ 3050x1350x1450 mm,međuosovinski razmak 2030 mmtrag prednji x zadnji 1205 x 1160 mm najniža udaljenost od poda 100 mm
težina auta spremnog za vožnju (sa svim tekučinama i opremom) je 615 kg.dozvoljena ukupna težina 932 kg.
rezervar 25 l,kiler 3.6l,karter-4.8 litara ulja(za motor,mjenjač i diferencijal) sa intervalima izmjene ulja svakih 5000 km.
filter ulja se mijenja svakih 5000 km,mazalice-8 komada sa podmazivanjem na svakih 5000 km.
motor je zapremnine 998 ccm 64.58 x 76.2 mm,omjer kompresije 8.3 :1 gorivo Super,rasplinjač SU HS2,prema podatku iz 1971 pumpa benzina je električna!
največa snaga je 38.5 ks(DIN) kod 5250
o/min
diferencijal 3.44:1 (18/62) _________________ trt mrt smrt
Last edited by issigonis on Sat Sep 24, 2011 4:45 pm; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
issigonis Mini Owner
Joined: 20 Feb 2010 Age: 45
Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe) Posts: 1536 Location: Novi Zagreb-Zagreb
|
Posted: Sat Sep 24, 2011 12:08 pm Post subject: |
|
|
malo usporedbe: mini 1000 998 ccm snaga 38.5 ks(DIN),cijena 25.967,50 dinara...
mini 850 848 ccm snaga 34.5 ks(DIN),cijena 11.850 dinara + 973 usd
cijene su na dan 21.04.1971. godine.cestarina za mini 1000 iznosila je 120 dinara,osiguranje 263 dinara (obavezno)
boje rdeča(crvena),bela (bijela) i oranžna (oker),proizvođač-INDUSTRIJA MOTORNIH VOZIL NOVO MESTO
i da.u to vrijeme i tadašnja milicija se vozila u IMVovim minićima. dugo je jedan još u orginalnim "bojama" trunul oko britanca,a zadnjeg kojeg sam vidil (doduše više ne u orginalnom,več zamaskiran crvenim lakom) bil je jedan Fakinov kojeg smo nas dva nažalost "upokojili" prije 7-8 godina.
_________________ trt mrt smrt |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|