Home - FAQ - Search - Memberlist - Usergroups - Register - Profile - Log in to check your private messages - Log in
 
Mini 850 MK3-MK4 (1969-1980)

 
Post new topic   Reply to topic    mini club zagreb Forum Index -> Mini
View previous topic :: View next topic  
Author Message
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Wed Oct 20, 2010 8:45 pm    Post subject: Mini 850 MK3-MK4 (1969-1980) Reply with quote

MINI 850 MARK III/IV
1969-1980



Napisati tekst koji bi u kratko opisao bazni minijev model, a da se namjerno ne ispusti par miliona sitnica i podataka, nemoguca je misija. Dijelom zbog vremena, dijelom zbog prostora. Ranije modele kao i Innocentijeve 850tke opisat cu u drugom feljtonu jer zasluzuju zasebni tretman.

Bazni mini u MK 3 izvedbi bio je i dalje 850 sa karoserijom koja je bila vrlo slicna mk2 modelu ( najoctija razlika bila je što je novi model dobio vrata sa kliznim prozorima koja su prvi put upotebljena na modelu RILEY ELF i Innocenti ).
Kao još jedna novost vraæen je originalni „ gumilastik „ ovjes.
AUSTIN i MORRIS znacke zamijenjene su sa novim znakom koji je na sebi imao mini motiv na prednjem kraju i novim British Leyland amblemima na trokutima te oznakom mini 850 na zadnjoj haubi.
Maska je bila kromirana sa 11 rebara i otvorom za polugicu mehanizma otvaranja haube. Stražnja svjetla identicna su onima sa Mk 2 modela, a štosštange kromirane i sada na novom modelu bez „ rogova“.
Krov MK3 modela bio je obrubljen lajsnom koja se gubi poèetkom proizvodnje MK4 , a iznad felgi od prešanog èelika dimenzija 3,5 X10 obuvenih u 5,20 X 10 Dunlop tubeless stajala je kromirana lajsna.
Èeliène su felge imale duguljaste otvore za hlaðenje, a bile su pokrivene kromiranim radkapama.
Radijalne gume u ponudi su od 1973 ( opet Dunlop ) i sada su dimenzije 145 SR-10.
Kromirane kvake, brisaèi, boèni leptir prozori bili su dio standardne opreme.
Unutrašnjost je bila u tamnoplavoj ili crvenkastoj boji ( naravno skaj ) „malim“ pedalama, bakelitnim volanom sa dvije preèke i „mini“ motivom u sredimi. Na podu su bili crni tepisi, konzola sa dva prekidaèa ( svjetla i jednobrzinski brisac ) te bravom za paljenje u sredini koja 1970 godine prelazi na stup volana, a na tom se mjestu sada nalazi rucna špricalica za šajbu.
Na stupu volana je jedna ruckica na kojoj je truba, žmigavci i duga svjetla. U unutrašnjosti se još nalaze i dvije pepeljare te „ kiklop ura“.
Pojasevi su sive boje sa metalnim štekerima bez automatskog reguliranja, a sjenilo za sunce nalazi se samo ispred vozaèa. Retrovizor je bijele boje bez moguènosti prebacivanja protiv zasljepljenja (farova auta iza vas). Sicevi su bili proštepani sa osam vodoravnih crta (prošiva), a ruèna koènica imala je dvije sajle koje su se našpanavale u unutrašnjosi kabine.
Zadnji boèni prozori imali su na pantima po dva izdužetka što se gubi dolaskom MK4 modela kada ostaje samo donji pipac, te su bili okovani u nešto širi kromirani okvir nego Mk4 modeli. Puhalice za hladni zrak mogu se dobiti tek nakon 1976 godine.
Unutrašnje lajsne na vratima bile su nešto šire nego na kasnijim modelima, a kederi u prednjoj i zadnjoj šajbi bili su crne boje. Na uri ( do 90 mph) bili su pokazivaè kolièine benzina te kontrolne lampice- žute, crvene , zelene i plave boje.
Rezervar je bio zapremnine 25 litara ( 34 litre od 1980)
1977 godine mini 850 prodavao se jako dobro pa je doživio i neke izmjene u smislu mat crne prednje maske, kromiranih kedera, i novog volana te novom znaèkom na prednjoj haubi. „L“ motivi na trokutima gube se nešto ranije pojavom Mk4 modela.
1974 godine dolazi i „rod“ sistem šaltunga.
Mini 850 Super DLUXE trajao je samo jednu godinu od 1979 do 1980 i bio je bogatiji 850 veæim dijelom zbog opreme sa minija 1000.
Osim èepa rezervara u boji karoserije razlikovao se i crnom maskom, dvije crte ispod boènih šajbi, novim znakom srebrene boje sa amblemom „L“ i naravno MK4 zadnjim lampama.
Mini 850 City dolazi 1979 godine kao novi bazni model. Osim crne maske sada su mat crni i branici i lajsna na blatobranima. Tu su još i jedna debela te dvije tanke crne crte sa natpisom City na prednjim blatobranima i crni retrovizori.
U rujnu 1980 godine model 850 i službeno je povuèen iz proizvodnje u korist mini metroa te se nakon cirka 407670 komada prestao proizvoditi mini sa originalnim motorom koji se mogao nabaviti još dvije godine u modelu Mini Van.

Extra opcije na modelu mini 850 MK3, MK4 odnosno City

- suvozaèko sjenilo
- radijalne gume
- podešavajuæi nasloni siceva do 1971
- grijaèi zadnje šajbe do 1976 godine
- crna boja ( osim modela City )
- puhalice svježeg zraka do 1974


Modeli
- mini 850( 1969-1979)
- mini 850 super deluxe ( 1979-1980)
- mini City ( 1979-1980)

Kolovoz 1969 x/ A2S1 112 mini 850 poèetak proizvodnje
Listopad 1969 cijena 596 GBP
Prosinac 1970 zakljuèavanje volana
Prosinac 1972 alternator
Listopad 1973 prestaje proizvodnja niskooktanskog motora
Veljaèa 1974 interia –real seat belts standard
Travanj 1974 puhalice STD
Svibanj 1974 SU HS4
Lipanj 1974 grijaè zadnjeg stakla i dva lonca na auspuhu
Srpanj 1974 suvozacko sjenilo i vozacki retrovizor standardna oprema
Listopad 1975 novi vinilni sicevi i unutrašnjost te 88 C termostat
Svibanj 1976 novi prekidaèi, tepisi i pedale ( veæe) sa modela Allegro
Srpanj 1977 mat crna maska i ruèna koènica sa Allegra
Srpanj 1979 mini 850 zamijenjen sa mini City od broja šasije XK2S1 633177 i mini 850 super de luxe XK2SN635039 sa cijenom od 2289 GBP odnosno 2489 GBP
Rana 1980 veliki rezervoar, mini city dolazio je bez grijaca zadnje šajbe i sa novim presvlakama siceva ( crni pvc sa strane , u sredini crno bijele kockice )
Kolovoz 1980 mini city prestaje se proizvoditi sa brojem šasije XK2S1000743113 a MINI 850 SDL sa brojem XK2S1N00743003
Rujan 1980 model 850 službeno je povuèen iz prodaje te ga zamjenjuje model mini city 998.

Osim u klasiènoj karoseriji motor 850 nalazio se i u modelu MINI MOKE, MINI VAN, te talijanskim modelima INNOCENTI MINI ali je u toj varijanti bio gotovo 5 ks jaèi te je razvijao skoro 40 ks. Motor 850 proizvodio se u modelima MK1, MK2, MK3, MK4. Mini 850 pojavljivao se i na utrkama ali o tome više kada se budu obraðivali miniji starijh godišta, odnosno sportski miniji. Razlika izmeðu Mini 850 za pojedina tržišta i samo britansko tržište postoje, ali su minimalna (poput fiksnih stražnjih prozora i.t.d.).



_________________
trt mrt smrt


Last edited by issigonis on Wed Oct 20, 2010 9:13 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Wed Oct 20, 2010 8:53 pm    Post subject: Reply with quote



kao MK3...



ili u City izvedbi...


_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Wed Oct 20, 2010 9:03 pm    Post subject: Reply with quote

malo tehnikalija....

4 cilindricni motor serije A (ne postoji 850 u A+ serijama)
848 ccm
borung/hod 62,94 x 68,26 mm
34,5 ks kod 5500 o/min
komp. 8,3:1
SU HS2 /do promjene/
618 kg
5,5-7,5 l/100km
oznake motora pocinju sa 85XXXXXXX



_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Wed Oct 20, 2010 9:11 pm    Post subject: Reply with quote

kasniji modeli sa volanom kojeg bi ponosno posjedovao svaki vozac Lade...






_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ludak



Joined: 07 Jul 2010


Posts: 73
Location: little china

PostPosted: Wed Oct 20, 2010 9:21 pm    Post subject: Reply with quote

Nestignem ni procitati vec dolazi novo... Very Happy svaka cast *HI* ocemo jos!!!

ontopik:nije mi jasno od kud je dosla potreba za nastavljanje serijske proizvodnje minija sa tako malim agregatom,nakon 60-ih i puno jaèih verzija koje su ''nasljedile'' 850-ku,te GT-a i svega i svacega sta ide prakticki paralelno u to vrijeme ??? Embarassed

naravno iz danasnje perspektive ima svoj šarm...ali tada?
_________________
''Any car which holds together for more than a race is too heavy''
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Wed Oct 20, 2010 9:41 pm    Post subject: Reply with quote








_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Wed Oct 20, 2010 9:50 pm    Post subject: Reply with quote

ludak wrote:
Nestignem ni procitati vec dolazi novo... Very Happy svaka cast *HI* ocemo jos!!!

ontopik:nije mi jasno od kud je dosla potreba za nastavljanje serijske proizvodnje minija sa tako malim agregatom,nakon 60-ih i puno jaèih verzija koje su ''nasljedile'' 850-ku,te GT-a i svega i svacega sta ide prakticki paralelno u to vrijeme ??? Embarassed

naravno iz danasnje perspektive ima svoj šarm...ali tada?



pa s obzirom da su auti u 70tima bili od soma ccm pod normalno(cak je i za klasu veci golf imal 1.1 motor,a da ne nabrajam fiat 127/auto godine/-903 ccm,fiesta,R5...).nisam bas "lud" za 850tkom, za danasnje standarde stvarno je ljena i frka je preticat, ic u breg (hiljadarka je avion za nju), ali istina je i to da sam se vozil u dve je..no "živahne" i to jedna od brutalca, druga od jednog kompica (Krešo) i razlika izmedu njih i hiljadarke se osjecala samo u startu. al da moras imat konjske živce i cijeli dan vremena,moras Smile Smile Smile Drinks or Beer
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gregor.tm
Mini Owner


Joined: 08 Jun 2007
Age: 51

Mini: MK1 traveller 66, mini turbo, ženin mini ;-), Elf, Spity,...
Posts: 998
Location: Maribor SLO

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 8:03 am    Post subject: Reply with quote

najbolji mi je komantar za volan i ljubitelje lade Laughing

bravo za reportaže.
PS: kad èe doèi red na travellere Wink
_________________
www.miniforum.si
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 3:32 pm    Post subject: Reply with quote

gregor.tm wrote:
najbolji mi je komantar za volan i ljubitelje lade Laughing

bravo za reportaže.
PS: kad èe doèi red na travellere Wink


ovak...buduci da 90 posto pisem iz glave(a tajnica je dala otkaz Laughing ) treba mi vremena....medutim imam nekaj tekstova napisano od prije tak i za travellere,estate...pa bum ih malo prekrojil i zaljepil vjerovatno za vikend *HI* *HI* Drinks or Beer
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Thu Feb 07, 2013 9:59 pm    Post subject: Reply with quote

boje: Antelope, Aqua Blue, Bronze Yellow, Flame Red, Glacier White, Blaze, Bedouin, Teal Blue 70, Lime Flower, Black Tulip, Green Mallard, Citron, Harvest Gold, Aconite, Tundra, Mirage, Bracken, Tahiti Blue, Damask Red, Flamenco, Antique Gold, Sand Glow, Russet, Inca Yellow, Triumph White, Java, Ermine White, Pageant Blue, Brooklands Green, Snapdragon, Vermillon Red, Tara Green Met, Denim Blue Met, Applejack, Champagne, Oyster
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    mini club zagreb Forum Index -> Mini All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group