Home - FAQ - Search - Memberlist - Usergroups - Register - Profile - Log in to check your private messages - Log in
 
BMC ADO16
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    mini club zagreb Forum Index -> Mini
View previous topic :: View next topic  
Author Message
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 3:03 pm    Post subject: BMC ADO16 Reply with quote



OK. nije miniæ,ali je nerazdvojan model,nastal potaknut izradom miniæa sa kojim dijeli puno toga. ko se ikad provozal u njemu skuži da je to u stvari veeelki miniæ,auto super leži i solidno ide.

BMC ADO16 ("Amalgamated Drawing Office project 16"). koliko ih je ubijeno da bi miniæi dalje živjeli...vjerujem da ih nije tolko raskopano da bi sada bar 50% miniæa manje bilo na našim cestama,pogotovo u krizno doba kasnih '80ih i ranih '90ih kada dijelova za generalke nije bilo pa je jedini moguèi naèin bil pronaè starog suseda koji ima Austina sa malo kilometara Smile Smile Smile
kak se pojednostavljeno veli u Zagrebu-Austin 1300 zapravo obuhvaèa cijelu gamu od modela 1100 do onih sa 1300 motorima kao i jako rijetki 1300GT. izraðivao se u nekoliko karoserijskih varijanti kao i pod više imena u više tvornica. tako se svojevremeno mogel kupit kao :

Austin 1100 i 1300
Austin America, Glider i Victoria
BMC 1100
Innocenti IM3
MG 1100 i 1300
Morris 1100 i 1300
Riley 1300 iKestrel
Wolseley 1100, 1275 i 1300

veèini vlasnika najpoznatiji je jer se do masovnije pojave Austin Metroa koristil kao donator ponajprije motora,ali i još nekih sitnica.

identièni 1300 motori stavljani su u Španjolske Authi Mini Cooper 1300 modele,a sa vrlo malim promjenama te su motore stavljali u 1275 GT kao i u Innocenti Mini Cooper 1300 modele sa ponekom promjenom ponajprije u izboru materijala.

MARK 1 (1962–1967)
motor
1962–1974: 1098 ccm A-Serija I4

MARK 2(1967–1971)
motori
1967–1971: 1098 ccm A-SerijaI4
1967–1971: 1275 ccm A-Serija I4

MARK 3(1971–1974)
motori
1971–1974: 1098 ccm A-Serija I4
1971–1974: 1275 ccm A-Serija I4

Predstavljen je kao Morris 1100 15. Kolovoza 1962. Bio je ponuðen pod više znaèki ,a modeli su se meðusobno razlikovali po kozmetièkim dodacima ali i nekim mehanièkim promjenama.Tako je recimo kao MG 1100 imal duple fergazere. Proizvodnja pod imenom Morris prestaje 1971 kad ga nasljeðuje Morris Marina. Ipak Austin i Vanden Plas verzije izraðivale su se do Lipnja 1974 u GB.

Osim proizvodnje u engleskoj izraðival se i u Španjolskoj u tvornici Authi, u Italiji u Innocentiju kao i u BL tvornici u Belgiji. Kao i mnogi BLMC proizvodi sa veèim ili manjim promjenama radil se i u Australiji i Južnoafrièkoj republici te na Novom Zelandu (CKD) od 1963 do 1975.
Austin/Morris 1300 zamjenjen je novim modelom Allegro 1975.

London Motor Show u listopadu 1969 predstavlja kremu Austin / Morris 1300 modela- Austin / Morris 1300 GT, sa 1275 ccm motorom i dvostrukim rasplinjaèima te drugaèijom glavom motora,koji je bil identièan onom iz modela MG 1300. Model se razlikovao od ostalih slabijih modela sa crnom maskom,crnim krovom od vinila i ukrasnim crnim crtama. Bio je to odgovor BMCa na Ford Escort GT .

Zadnji model na bazi ADO 16 proizveden je 1977 godine u tvornici u u Južnoj Africi i bil je to Austin Apache.

"Dolenjski narodni auto" IMV Austin 1300

najveèe zanimanje bude upravo oni modeli koji su vrlo kratko izraðivani u IMV Novo Mesto.upravo ti modeli sadržavali su više od 50% dijelova domaèe izrade.

U tvornici IMVa u Novom Mestu na 30.000 metara kvadratnih izraðival se i jedan poseban model-IMV 1300 Specijal koji je sa promjenjenim granama i dupljacima istiskival 61 KS ali je donesel i hrpu promjena u odnosu na engleze ili obiène IMV 1300 modele koji se u toj tvornici ne sklapaju od engleskih školjki,veè od školjki vlastite izrade,ponajprije tu su bile drugaèije felge,metalik lak,dva retrovizora,maglenke,kraèa šalthebla,nasloni za glavu...Razlika se isticala i drugaèijim znakovima,tako je na zadnjoj haubi dobio znak sa natpisom Specijal,a na prednjoj mask IMV 1300 (po uzoru na modele GT)

Karoserije izraðene u IMVu bile su puno kvalitetnije nego one BMCove jer su korišteni tada najmoderniji postupci zaštite i lakiranja.Tako se gola školjka nakon što se pregleda i odstrani i najmanja deformacija odveze u specijalni tunel na odmašèivanje gdije se prska sa tekuèinom koja se nakon toga ispire vodom.Zatim se u sljedeèoj komori priprema za lakiranje tako da se nanosi tanki fosfatini kristalni sloj (fosfatiranje je zaštita od hrðe ali služi i da se kasnije lak bolje primi). Sve se ispire sa vodom i na kraju i destiliranom vodom. Tako pripremljena školjka sada ide na lakiranje elektroforetskim lakom koje je meðu najmodernijim u europi i obavlja se tako da se u 70 tona tekuèine koje se sastoji od 10-15% laka (ostalo je destilirana voda) koje snažne pumpe vrtlože i filtriraju pod budnim okom majstora gole karoserije uranjaju u tu tekuèinu i u postupku koji je slièan galvanizaciji ostaju uronjene oko 120 sekundi.Karoserija ovdije preuzima ulogu anode,a tekuèina nabijena jednosmijernom strujom snage više tisuèa ampera je katoda.eliktricitetom nabijene èestice laka se lijepe na lim pa sad lak služi kao izolator i dalje samo goli lim privlaèi èestice laka koje se tako zavlaèe do najsitnijeg nepokrivenog dijela karoserije i to fino ravnomjerno. Takvo lakiranje se nije moglo dobiti kod engleskih proizvoðaèa pa ne èudi da su IMVove karoserije bile trajnije. zbog nabijenosti elektricitetom lak se èvrsto prihvaèa karoserije koja se odmah nakon postupka ispire destiliranom vodom i zatim se vozi na peèenje na 200 stupnjeva,te se zatim karoserije od ispod pošpricaju plastifikatom koji se takoðer zapeèe na 200 stupnjeva. zatim se karoserija vozi na prskanje predlakom,te na samom kraju procesa na špricanje završnim slojem laka kojim se dobiva željena nijansa boje i zatim opet na peèenje na 200 stupnjeva.

tako je krenula proizvodnja 12000 IMV 1300 modela ,a trebala je i dodatnih 3000 miniæa i maxi-ja.

bilo bi interesantno da se pokrenula izrada miniæa u IMVu jer bi svojom kvalitetom pokopali engleske modele.

nažalost sve je prestalo veè 1973. godine kad IMV poèinje suradnju sa Renaultom,a to direktno utjeèe i na prodaju miniæa kojih je od tada svake godine bilo sve manje.


_________________
trt mrt smrt


Last edited by issigonis on Fri Dec 06, 2013 3:03 pm; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 3:09 pm    Post subject: Reply with quote






_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 3:14 pm    Post subject: Reply with quote






_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 3:23 pm    Post subject: Reply with quote






_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 3:29 pm    Post subject: Reply with quote






_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

ono kaj ih je masovno poubijalo...




a da je nekaj love viška i malo vremena,dok se još zna mada sve teže i teže naèi poneki...








_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 6:30 pm    Post subject: Reply with quote




_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 9:33 pm    Post subject: Reply with quote

1962–1974

832 kg,meðuosovinski razmak 2,375 mm, 3,725 mm x 1,534 mm x1,346 mm

Innocenti IM3

"IM"predstavljal je "Innocenti-Morris", dok je broj 3 oznaèaval 3 model njihove suradnje.predstavljen u travnju 1963 imal je drugaèiji prednji kraj,poklopac rezervoara,štosštange i kvalitetniju unutrašnjost. Model Innocenti IM3S koji je nastao u srpnju 1966 više nije imal "rogove" na štosštangi,a sa promjenom došla je i nova maska.

poslije su došli Austin I4 i I5 modeli

kao i kod miniæa Austin nudi u poèetku "wavy" masku sa 8 preèki,drugaèiji kokpit i unutrašnjost kako bi se razlikovao od Morris 1100 modela.

zanimljivo je da su modeli MG 1100 kao i neki kasniji 1100 modeli razvijali veèu snagu (55 bhp ) nego minijevi 1100 motori (kod modela special,clubman).

1966 u rujnu Morris 1100 poèinje proizvodnju u Authi tvornici u Španjolskoj te koristi interijere od Innocenti modela.

1967 u lipnju dolazi opcija motora 1275 cc kod MG, Riley, Vanden Plas i Wolseley sa jednim rasplinjaèem koji je razvijal snagu od 58 bhp

od 1968 do 1972 za tržišta USA, Kanada i švicarsku ide model Austin America snage 60 bhp

podaci za 1300 GT model su sljedeèi (e ko se dokopal njegovog motora *F1* )

1969 Austin 1300 GT

4-vrata 5-sjedeèih mjesta, sedan (saloon), 4-cilindra 8-ventila , OHV 1275 cm3 / 77.8 cu in / 77.8 cu in, 52.2 kW / 70.0 hp / 70.0 hp @ 6000 rpm / 6000 rpm / 6000 rpm, 100.0 N·m / 73.8 lb·ft / 73.8 lb·ft @ 3250 rpm / 3250 rpm / 3250 rpm, manual 4-brzine, 148 km/h / 92 mph / 92 mph
_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 9:56 pm    Post subject: Reply with quote





_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

Austin - 1300 Mark III









_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 10:17 pm    Post subject: Reply with quote

1969 Austin America ,1380cc,Weber 45 , Calver GT head,Swift rockers 286 scatter cam , A+ crank,AE pistons,KAD short shifter...





_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 10:24 pm    Post subject: Reply with quote

i da,za razliku od miniæa,veèina Austina 1300 u HR bili su bijele boje...




_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 10:33 pm    Post subject: Reply with quote





_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 10:55 pm    Post subject: Reply with quote




Austin
Model 1300 MK II
1970
1.3L (1275 cm³)
61 PS




_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
issigonis
Mini Owner


Joined: 20 Feb 2010
Age: 46

Mini: inno cooper 1300,inno cooper 1300export,Red Hot,MK3 1000,inno cooper 1300export(Seneffe)
Posts: 1536
Location: Novi Zagreb-Zagreb

PostPosted: Sat Dec 08, 2012 11:08 pm    Post subject: Reply with quote



1300 GT...



i jedan std 1300...




pa opet usporedbe radi jedan GT...




_________________
trt mrt smrt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    mini club zagreb Forum Index -> Mini All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group