| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
redBeast Admin

Joined: 07 Apr 2008 Age: 40
Mini: Buco Posts: 452
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 8:11 am Post subject: Cinèanje |
|
|
Što sve trebam znati o cinèanju školjke osim da mi treba dovoljno velika kada?
Naime cimnuo sam sad neke svoje kontakte da probamo to organizirati i da saznam koliko bi to uopæe koštalo pa æemo vidjeti.
Jel netko vagao ikad školjku? Po mojoj procjeni nema više od 150kg, max 200! |
|
| Back to top |
|
 |
bobo Mini Owner

Joined: 03 Dec 2007 Age: 42
Mini: MK3 u dijelovima Posts: 364 Location: Zagreb, Maksimir
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 9:50 am Post subject: |
|
|
Mozda nebi bilo lose da znas kakav je postupak cinkanja prema normama.
Postupak cinkanja obavezno obuhvaæa i prethodno èišæenje koje mora biti bezprijekorno izvedeno, jer o tome uvelike ovisi kvaliteta zaštitnog sloja cinka.
Operacije (uobièajne u industrijskom pocinèavanju) su sljedeæe:
- kada se to zahtjeva, površinu je potrebno odmastiti sredstvima za odmašæivanje ili visokotlaènom pumpom toplom vodom i detergentom.
- skinuti staru boju mehanièkim putem èeliènom èetkom, brusnom ploèom ili pjeskarenjem
- otprašiti površinu
- uroniti komad 1 do 2 sata, uz konstantno mješanje otopine, u klorovodiènu kiselinu (koncentracije 5 - 15%), kojoj je dodano 0,5 do 1 % sredstva za otklanjanje hrðe i odmašèivanje (KEBOSOL 2000)
- nakon toga uroniti komad 1 do 16 sati, uz konstantno mješanje otopine, u klorovodiènu kiselinu kojoj je dodano 1000 g/m3 inhibitora (ADACID 337). Vrijeme uranjanja ovisi o jaèini kiseline
- zatim se uranja 1 do 2 minute u otopinu elektrolita (amonij klorid NH4Cl + cink klorid ZnCl2)
- komad se suši pomoæu pare, toplog zraka i sl.
- zatim se uranja u kadu s rastaljenim cinkom 1 do 4 minute, dok cink ne prestane kljuèati. Za to vrijeme površina se presvuèe zaštitnim slojem cinka debljine 100 - 100 mikrometara.
Temperatura kade sa cinkom kreæe se od 450 do 465 stupnjeva C
- nakon hlaðenja, komad se èisti, tj. otklanja se suvišan cink grubom turpijom, brusnom ploèom ili sl.
Kao što vidiš postupak nije jednostavan u smislu otpeljaš auto i dobiš ga pocinèanog za 2 sata.
E sad, možda netko radi i bez svih tih operacija ali ne znam koliko je takvo pocinèavanje kvalitetno.
Predlažem da se dobro raspitaš kakav postupak imaju u cinèaoni u kojoj planiraš cinèati da ti nebi prodali muda pod bubrege.
Èuo sam da rade kvalitetno u cinèaonici dalekovod po cijeni od cca 4 kn po kg, ali neznam velièinu kade kojom raspolažu.
Ak se pita mene puno je to muke i novca za upitan rezultat.. |
|
| Back to top |
|
 |
Darjan Mini Owner

Joined: 21 Aug 2007
Mini: 1293 '70 Posts: 1246 Location: tamo di je more...
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 9:57 am Post subject: |
|
|
| ja ne bi to radia, ako bi iša na cinèanje onda bi radia ladno cinèanje, ovako je prevelika vjerojatnost da æe doæ do torzijskog izvijanja karoserije..... |
|
| Back to top |
|
 |
bobo Mini Owner

Joined: 03 Dec 2007 Age: 42
Mini: MK3 u dijelovima Posts: 364 Location: Zagreb, Maksimir
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 10:01 am Post subject: |
|
|
| Torzija je uvijanje pod djelovanjem momenta ali kuzim kaj hoces rec. Jel to iz iskustva pricas ili je to tvoje misljenje? |
|
| Back to top |
|
 |
Darjan Mini Owner

Joined: 21 Aug 2007
Mini: 1293 '70 Posts: 1246 Location: tamo di je more...
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 10:04 am Post subject: |
|
|
vidio sam krivljenja limova na puno manjim temperaturama, tako da mislim da bi se na 400+ stupnjeva cila karoserija izvitoperila..  |
|
| Back to top |
|
 |
bobo Mini Owner

Joined: 03 Dec 2007 Age: 42
Mini: MK3 u dijelovima Posts: 364 Location: Zagreb, Maksimir
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 10:12 am Post subject: |
|
|
Ne znam, tesko je reci.. danasnji moderni auti su svi pocincani.
U principu se slazem s tobom da odredeni rizik postoji..
Trebalo bi za probu odfurat neku staru haubu ili vrata pa vidjet kak bi ispalo.. |
|
| Back to top |
|
 |
Brutalac Mini Owner

Joined: 21 May 2007 Age: 45
Mini: Ljubo Custom 12'75, GT/XE Posts: 2172 Location: Novi Zagreb
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 4:48 pm Post subject: |
|
|
Definitivno ne raditi industrijsko cincanje na skoljki od auta...
Takvo cincanje je ako nista uzasno grubo...cijeli konacni rezultat bi zahtjevao obradu... _________________ Might have 16 valves but still a mini! |
|
| Back to top |
|
 |
Darjan Mini Owner

Joined: 21 Aug 2007
Mini: 1293 '70 Posts: 1246 Location: tamo di je more...
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 5:02 pm Post subject: |
|
|
imaš još jednu moguænost, a to je grijanje s kositrom.....
dosta dugotrajan i zajeban proces, ali ako se jedanput napravi onda si miran što se ruzine tièe........ |
|
| Back to top |
|
 |
Lilihip Mini Owner

Joined: 21 May 2007 Age: 45
Mini: 1964 Morris 850 Posts: 2157 Location: Zagreb
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 6:04 pm Post subject: |
|
|
| dobro ali time se krpaju rupe. |
|
| Back to top |
|
 |
Darjan Mini Owner

Joined: 21 Aug 2007
Mini: 1293 '70 Posts: 1246 Location: tamo di je more...
|
Posted: Tue Jun 08, 2010 6:17 pm Post subject: |
|
|
| izmeðu ostalog, vidio sam karmann ghiu koja je cila prisvuèena slojem ovog cinka.... |
|
| Back to top |
|
 |
rusimir Mini Owner

Joined: 07 Sep 2007 Age: 40
Mini: Estate Posts: 290 Location: Zadar <-> Zagreb
|
Posted: Wed Jun 09, 2010 2:56 pm Post subject: |
|
|
Samo da se nadovežem!
I treba biti tvrdi lem inace objesi macku o rep posao, i to se brute neradi preko cijele skoljke. Pa ko je lud to izvodit; ne mozes dobiti svugdje istu debljinu i skoljka postane uteg - kako fico kaze, samo za krpanje!
Inace se pocincane auto karoserije spricaju slojem Zn na pripremljeni, ocisceni lim, to nije isto kao ovo cincanje uranjanjem! _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
riki88888888 Mini Owner
Joined: 28 Sep 2007 Age: 48
Mini: Mk3 1000 1972 Posts: 278
|
Posted: Wed Jun 09, 2010 3:28 pm Post subject: |
|
|
| Darjan wrote: | | izmeðu ostalog, vidio sam karmann ghiu koja je cila prisvuèena slojem ovog cinka.... |
po meni je to nepotrebno jer svrha cincanja je zastititi dijelove auta do kojih je tesko doc da bi se mehaniciki cistili i farbali....mislim da za vanjsku povrsinu danas postoje takvi temeljni premazi da su cak i bolji od samog cinka |
|
| Back to top |
|
 |
redBeast Admin

Joined: 07 Apr 2008 Age: 40
Mini: Buco Posts: 452
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 10:14 am Post subject: |
|
|
Drago mi je da je bilo konkretnih odgovora na moje ispitivanje mišljenja.
Dobio sam iz dalekovoda odgovor da zbog kompleksnosti ne rade aute, ali odustao sam od cijele price i prije njihovog odgovora najvise iz estetskih razloga, praktiènih razloga, a nakon toga i radi sljedeæeg grafikona sa Dalekovodove stranice na kojem se i ne vidi neka velika prednost cinèanja kad razgovaramo o zaštiti auta.
 |
|
| Back to top |
|
 |
rusimir Mini Owner

Joined: 07 Sep 2007 Age: 40
Mini: Estate Posts: 290 Location: Zadar <-> Zagreb
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 2:41 pm Post subject: |
|
|
A što nas onda zamajavaš!  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
redBeast Admin

Joined: 07 Apr 2008 Age: 40
Mini: Buco Posts: 452
|
Posted: Fri Jun 11, 2010 3:06 pm Post subject: |
|
|
| rusimir wrote: | A što nas onda zamajavaš!  |
Uvjek je dobro èut nekoliko mišljenja pa donijet odluku.  |
|
| Back to top |
|
 |
|